Корона вирус - Invest Time
Как брокерите от агенция за недвижими имоти “Инвест тайм“ работят в условия на криза
март 23, 2020
Какво се случва с наемите на имот по време на криза
Време ли е да предоговорите наемите?
април 5, 2020

Как да организираме домашния си офис

Домашен офис - Invest Time

Ако отдавна работите от къщи, вероятно вече имате удобно работно място и създадени навици. Но ако работното място у дома ви е необходимо, откакто е в сила извънредното положение, нещата вероятно ви се струват много сложни. Още повече, че децата и половинката ви не излизат навън, та от ранни зори до късна вечер у вас е шумно и пренаселено. 

А ако децата са в училищна възраст, компютърът и удобните места за работа са окупирани поне докато траят заниманията им. Струва ви се невъзможно да организирате не само нещо подобно на домашен офис, но и пълноценен работен ден. И въпреки това трябва да работите. 

Направете си график 

Когато жилището ви е достатъчно голямо и имате свободна стая, проблемът се решава лесно – трансформирайте обзавеждането ѝ така, че да е удобно да работят поне двама. Възползвайте се от тишината и спокойствието, докато децата учат в съседното помещение, и отметнете най-спешните задачи. 

За останалото време съгласувайте ангажиментите с половинката си и се редувайте – кой кога да се занимава с децата и с домакинството и кога да работи. 

Минимални изисквания към домашния офис 

Много по-вероятно е да не разполагате с отделна стая за домашен офис, особено когато всички сте у дома. За да работите пълноценно от къщи продължително време, ще трябва обаче да си осигурите поне минимални условия. Затова ще се наложи да решавате проблема в ход. 

Бюро, маса или част от плот

Необходимо ви е малко място, на което да разположите монитор, лаптоп или таблет, бележник, телефона си. Може да е масата в кухнята, всяка мебел, която наподобява бюро, края на кухненския плот или падащата врата на шкаф. 

Рафт или контейнер 

Може би ви се налага да работите с документи на хартия, справочници, речници. Тогава  наблизо трябва да има лавици или поне импровизиран контейнер. Можете да използвате и достатъчно големи кутии за съхранение или кашони и да подредите папките и книгите според тематиката, с ясно видими гръбчета. 

Стол 

Столът трябва да е максимално удобен, да ви гарантира изправена стойка, да е съобразен с височината ви. Много добра работа ще ви свърши модел на колелца с регулируема височина. Той ще позволи и на малки, и на големи да използват един и същ работен кът.  

Осветление 

С него не бива да правите компромис. Ако естествената светлина няма добър достъп до домашния ви офис, погрижете се за настолна лампа. Тя ще ви помогне също да наваксвате с работата, като децата легнат и утихне. 

Препоръчва се светлината върху бюрото да е с цветна температура около 4000 градуса по Келвин. Точно като сутрешните слънчеви лъчи тя събужда мозъка и го подтиква към активна работа. Но ако всеки ден ще работите часове наред, по-добре изберете крушка с цветна температура около 2 500 – 2700 К. Важно е светлината да пада под ъгъл, при който не се отразява в монитора и не прави бликове. За предпочитане са LED светлоизточници, които са с ниско ниво на трептене. 

Когато кризата, предизвикана от пандемията, отмине, може пък да се окаже, че работата от дома ви харесва. Да видите в това нови възможности и на мястото на импровизирания домашен офис след внимателно проучване да оборудвате функционално работно място с ергономични мебели. 

До тогава се опитайте да си осигурите максимален комфорт за добра производителност. Останете вкъщи и бъдете здрави!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *